Inschrijving

(Ouders van) bestaande leden

Omdat we dit scoutsjaar (2023-24) overschakelen naar een nieuw inschrijvingssysteem, moeten ouders van bestaande leden deze eenmalig opnieuw inschrijven en de stappen voor ouders van nieuwe leden volgen. Sorry voor de overlast! We verwachten jullie inschrijving en lidgeld uiterlijk op 15 oktober.

(Ouders van) nieuwe leden

Nieuwe leden mogen gratis één of meer activiteiten proberen voor ze zich inschrijven. We verwachten jullie inschrijving en lidgeld uiterlijk op 15 oktober. Wie tegen dan niet inschrijft en/of het lidgeld niet tijdig betaalt, is niet verzekerd en moeten we weigeren op activiteiten. Daar moeten we helaas streng in zijn.

Hieronder een handleiding voor de inschrijving:

1. Surf naar inschrijven.europascoutsgent.be

2. Klik op de knop ‘Account aanmaken’ en registreer met het e-mailadres van jouw keuze. Tip: gebruik volgend jaar dezelfde account om je (kinderen) eenvoudig opnieuw in te schrijven, sla deze dus op.

3. Klik nu op de groene knop ‘Schrijf een lid in’ en vul de gevraagde gegevens in.

4. Kies de juiste tak (bij twijfel, vraag dit aan de tak- of groepsleiding). Leiding schrijft in voor de tak waarin ze leiding geven, bijv. beverleiding bij de bevers.

1. Voeg de (plus)ouders en/of voogden toe, zodat we hun gegevens hebben in geval van nood. Elke (plus)ouder/voogd krijgt ook toegang tot het ledenportaal (en alle inschrijfgegevens van het lid) met zijn/haar e-mailadres.

2. Geef de gegevens in van een extra noodcontactpersoon, in het geval dat we de ouders niet kunnen bereiken.

3. Geef aan of je Azimut wil ontvangen, ga akkoord met de verwerking van de gegevens van de inschrijving (verplicht) en met het gebruik van foto’s (optioneel en aanbevolen). Ga je niet akkoord met het gebruik van foto’s, lees dan zeker de extra info onder het ja/nee veld en licht toe wat voor jou eventueel wel kan (bijv. wel groepsfoto’s, maar geen close-ups). Geef ook aan of je (kind) lid bent (is) van de leiding.

4. Na je gegevens vul je de medische fiche in. Doe dat a.u.b. heel grondig: dit is bijzonder belangrijk voor de gezondheid en veiligheid van je kind!

5. De inschrijving komt nu in een mandje, zodat je straks alle inschrijvingen samen kan betalen. Wil je nog een lid inschrijven? Klik dan onderaan op ‘+ Inschrijving’ en dan op ‘Nieuw lid toevoegen’.

6. Heb je alle leden van je familie ingeschreven? Dan ben je klaar om hun lidgeld (50 euro voor nationaal + 12 euro voor onze groep = 62 euro) te betalen. Enkele tips en opmerkingen bij het lidgeld:

• Voor je de betaling uitvoert, kan je nog een vrije bijdrage kiezen om ouders te steunen die het financieel moeilijk hebben. Dankjewel daarvoor!

• De betaling gebeurt online via een QR-code die je kan scannen via je smartphone met de PayconiqbyBancontact app of de app van je bank. Na de betaling wordt de inschrijving meteen bevestigd en krijg je ook een bevestigingsmailtje.

• Het lidgeld mag nooit een belemmering zijn om aan scouting te doen. Neem gerust contact op met Marieke (0485 51 15 48 of 2e.gent@europascouts.be) of Anthony (0471 19 98 44 of 1e.gent@europascouts.be) als je krap bij kas zit, dan vinden we samen een oplossing. Uiteraard blijven we daar discreet over.

• Diverse mutualiteiten betalen een deel van het lidgeld (en het kampgeld, daarover later dit scoutsjaar meer) terug. Na de inschrijfperiode stellen we hiervoor een formulier ter beschikking dat je kan indienen bij je mutualiteit. Je krijgt hierover nog een seintje.

Dankjewel voor een vlotte, tijdige inschrijving en betaling! Loop je toch ergens vast? Bel Stefaan op 0499115787 of stuur een mailtje via het contactformulier (selecteer daar bovenaan ‘Ik heb een vraag voor de websitepapa’).

Occasionele deelname (bijv. foerier)

Ben je foerier, help je bij een spel of neem je op een andere manier deel aan één van onze activiteiten? Eerst en vooral: dankjewel! Om correct verzekerd te zijn, is het belangrijk dat je je ook inschrijft. Volg daarvoor de stappen voor een nieuw lid (als je je nog nooit inschreef bij onze groep) of een bestaand lid (als je dat wel al deed).

Onder ‘Leeftijdsgroepen’ selecteer je ‘Occasionele deelname’ en tijdens de inschrijving vink je aan dat je occasioneel deelneemt en kies je de tak(ken) waarbij je dat doet. Je betaalt geen lidgeld voor een occasionele deelname, dat doet onze groep voor jou.