Stap 1: geef ons een seintje

Op deze site vind je alvast wat info over onze pedagogie, ons verhaal en onze leeftijdsgroepen. Ben je overtuigd en wil je je kind graag aanmelden om bij ons te starten? Vul dan het aanmeldformulier in.

Belangrijk: dit is nog geen inschrijving, hiermee kom je enkel op de wachtlijst voor het door jou gekozen scoutsjaar dat telkens start in september. In de loop van de maand ervoor contacteren we jou daarover.

Heb je nog vragen? Contacteer onze groepsleiding, je vindt hun gegevens onderaan deze pagina.

Belangrijk: elk kind heeft een belangrijke plaats in haar/zijn kolonie, horde, compagnie of troep en wordt dus gemist als het afwezig is. Als dat door andere hobby’s of engagementen regelmatig zou gebeuren, zullen jullie dus moeten kiezen. Eens afwezig zijn door omstandigheden is natuurlijk geen probleem!

We willen de kwaliteit van onze scouting hoog houden en beperken dus de grootte van onze groepen. Daarom kunnen we niet altijd garanderen dat jouw kind in het door jou gekozen scoutsjaar kan starten, maar we kijken graag samen wat mogelijk is. Beloofd!

Stap 2: kom eens proeven

Is er een plaatsje vrij? Van harte welkom! Je dochter of zoon mag tot 3 keer komen proeven voor jullie beslissen om in te schrijven. Zo heeft je kind de tijd om zelf te ontdekken of het onze scouting leuk vindt. Die kans is groot: zowat elk kind is dolenthousiast ; )

Stap 3: schrijf je kind in

Beslis je om je kind in te schrijven, dan helpen wij jou graag even met de administratie. Het lidgeld bedraagt 50 euro/jaar (excl. kampgeld) maar beperkte financiële mogelijkheden mogen je niet tegenhouden: we vinden dan samen een oplossing. Alvast enkele tips:

• Bij veel ziekenfondsen krijg je een tegemoetkoming voor het inschrijfgeld en de kampbijdrage. Vraag meer info aan je ziekenfonds!

• We zijn erkend door de stad Gent als scoutsvereniging: voor elke kampdeelname krijg je van ons dus een fiscaal attest waardoor je minder belastingen betaalt.

IMG_1458-2.png

Marieke De Brant